T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
OSMANİYE / KADİRLİ - Kadirli Rehberlik ve Araştırma Merkezi

TEOG YERLEŞTİRME TAKVİMİ VE İŞLEMLERİ

 

2016-2017 TERCİH DANIŞMANLIĞI KOMİSYONLARI KILAVUZU

5. TERCİH DANIŞMANLIĞI KOMİSYONLARININ DİKKAT ETMELERİ GEREKEN HUSUSLAR

5.1. Öğrencilere ilgi, değer ve yetenekleri doğrultusunda bir üst öğrenim kurumuna geçiş sürecinde rehberlik edilmesi,

5.2. Öğrenci ve velilere, karar verme sürecinde gereken rehberlik hizmetlerinin sunulması,

5.3. Öğrencilerin, ailelerinin sosyoekonomik koşulları da dikkate alınarak üst öğrenim kurumlarına yerleşmeleri aşamasında sağlıklı karar verebilmelerine katkı sunulması,

5.4. Tercih edilecek eğitim öğretim kurumlarının, özel durumu olan (özel eğitim ihtiyacı olan öğrenciler, okul birincileri, yerleştirme kılavuzlarının öngördüğü başarılı öğrenciler vb.) öğrencilere ilişkin koşullarının öğrenci ve veliye açıklanması,

5.5. Öğrenci ve velinin birbirlerinden farklı istek ve beklentileri olabileceği gibi hususlar, tercih süreci içerisinde bütünsel bir bakış açısıyla değerlendirilmeli ve öğrencilerin bu çerçevede yönlendirilmesine dikkat edilmelidir.

6. TERCİH DANIŞMANLIĞI KOMİSYONLARININ YAPACAĞI İŞLEMLER

6.1. Öğrencilere ikamet koşuluna bakılmaksızın hizmet verilecektir.

6.2. Tercih ekranında öğrencinin tercih yapmasını engelleyen herhangi bir sorun oluşması durumunda, sorunun giderilebilmesi için öğrenci mezun olduğu okul başta olmak üzere gereken kurumlara yönlendirilecektir.

6.3. Ortak Sınavlar tercihlerinde sorumluluk veli ve okul idaresine ait olduğundan, ilgili öğrencinin tercihi komisyon başkanı tarafından sisteme girilecek ve alınacak sistem çıktıları veliye de imzalatılarak bir nüshası veliye teslim edilecektir.

6.4. Komisyonlarda görevlendirilen rehberlik öğretmenleri ve diğer branş öğretmenleri sisteme tercih girişinde bulunmayacaklardır.

6.5. ÖSYS tercih sürecinde tercih sorumluluğu tamamen öğrenciye ait olduğundan öğrencilerin sisteme tercihlerini girebilmeleri için imkânlar ölçüsünde uygun ortam hazırlanacak, bu öğrencilerin tercihleri sisteme komisyonlar tarafından girilmeyecektir. Tercih Danışmanlığı Komisyonları, çalışmalarına ilişkin istatistiki bilgileri (Ek-4) ilçe özel eğitim ve rehberlik hizmetleri şube müdürlüğüne ileteceklerdir.

ÖNEMLİ NOT: TEOG TERCİHLERİNDE SİSTEME TERCİH GİRİŞİNİ ÖĞRENCİLER BİREYSEL VEYA KENDİ OKULU ARACILIĞIYLA YAPACAKLARDIR. KESİNLİKLE OKULLARINA ONAYLATACAKLARDIR.

ÖNEMLİ NOT: ÖSYS TERCİHLERİNDE SİSTEME TERCİH GİRİŞLERİNİ ÖĞRENCİNİN KENDİSİ YAPACAKTIR.

 

2017 Ortaöğretim Kurumlarına Geçiş Uygulaması Tercih ve Yerleştirme e­Kılavuzu

1.3. TERCİH İŞLEMLERİ

a) 8’inci sınıfı başarıyla tamamlayan ve Açık Öğretim Ortaokulunda mezun durumda olan öğrenciler, yerleştirme işlemleri için tercih ve yerleştirmeye esas nakil başvurusunda bulunabilecektir.

b) Tercih işlemi öğrenci/veli tarafından bireysel olarak https://e­okul.meb.gov.tr internet adresinden veya herhangi bir ortaokul ile imam hatip ortaokulu müdürlüklerinden yapılabilecektir. Yapılan tercihler mutlaka ortaokul ile imam hatip ortaokulu müdürlüklerine onaylatılacaktır.

c) Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sistemi kapsamında yapılan merkezî sistem ortak sınavlarının tamamını veya bir kısmını kullanarak özel okullara kayıt yaptıran öğrenciler tercihte bulunamayacaktır.

ç) https://e­okul.meb.gov.tr internet adresinden tercih işlemleri için giriş yapıldığında, tercih işlemleri ekranında, «TERCİH YAPMAK İSTİYORUM» ve «ÖZEL OKULA KAYIT YAPTIRACAĞIM TERCİH YAPMAYACAĞIM » butonlarının seçenek olarak sunulması sağlanacaktır. «ÖZEL OKULA KAYIT YAPTIRACAĞIM TERCİH YAPMAYACAĞIM » butonunu işaretleyen öğrenciler tercih hakkını kullanmış sayılacak, ancak yerleştirmeye esas nakil başvurusunda bulunabileceklerdir.

d) Yerleştirmede öğrenciler 25 okula kadar tercihte bulunabileceklerdir.

e) Tercih işlemleri, Bakanlığımız http://www.meb.gov.tr veya https://e­okul.meb.gov.tr internet adreslerinde yayımlanan tercih listelerinde yer alan okulların tercih kodlarına göre, öğrenci velisi tarafından 14-24 Temmuz 2017 (en geç saat 17.00’ye kadar) tarihleri arasında yapılacaktır.

f) Elektronik ortamda tercih işlemlerini yapamayan veliler için okul müdürlükleri, tercih işlemlerini öğrenci velisi adına, velinin doldurup imzalayarak verdiği Ek-1’deki “Yerleştirme Tercih Ön Çalışma Formu” na bağlı kalarak veli adına yapacaktır (en geç 24 Temmuz 2017 saat 17.00’ye kadar).

g) Açık öğretim ortaokulu öğrencileri ile yurt dışından sınava giren öğrencilerden tercihlerini okul müdürlüklerine onaylatma imkânı olmayanlar, Ek-2’de yer alan Açık Öğretim Ortaokulu ve Yurt Dışı Yerleştirme Tercih Ön Çalışma Formunu APS veya dengi hızlı posta hizmeti ile gönderecektir. (en geç 24 Temmuz 2017 saat 17.00’ye kadar). Birden fazla tercih formu gönderilmeyecektir. Tercih formunda okul tercih kodu mutlaka yazılacaktır. Okul tercih kodu olmayan başvurular dikkate alınmayacaktır. Postada meydana gelecek gecikmeden öğrenci velisi sorumlu olacaktır. Bu öğrenciler, yerleştirmeye esas nakil başvurularını da “Açık Öğretim Ortaokulu ve Yurt Dışı Yerleştirmeye Esas Nakil Başvuru Ekranı” üzerinden http://odsgm.meb.gov.tr adresinden yapacaklar ve başvuru çıktıları APS veya dengi hızlı posta hizmeti ile gönderilecektir.

ğ) Yerleştirmeye esas nakil başvuruları, herhangi bir örgün ortaokul ile imam hatip ortaokulu müdürlüğünden boş kontenjan şartı aranmaksızın yapılabilecektir.

h) Tercihler okul müdürlüğü tarafından elektronik ortamda onaylanacaktır. Tercihlerle ilgili varsa her türlü düzeltme elektronik onaylama işleminden önce yapılacaktır. Onaylama işlemi yapıldığı anda öğrencinin tercih işlemi tamamlanmış olacak, aksi takdirde öğrenci tercih yapmamış sayılacaktır. Onaylama işlemi tamamlandıktan sonra herhangi bir düzeltme  yapılamayacaktır.

ı) Öğrencinin tercih başvurusunun yerleştirme işlemlerine dâhil edilmemesi için mutlaka veli isteğine göre okul müdürlüğünden iptal işlemi yapılması gerekmektedir.

i) Tercih Başvuru Durumu “İptal” olarak görünen öğrenciler yerleştirme işlemlerine dâhil edilmeyecektir.

j) Tercihlerin, tercih ve yerleştirme e‐kılavuzuna uygun olarak elektronik ortamda hatasız ve eksiksiz bir şekilde doldurulması gerekmektedir. Tercih listesinden öğrenci velisi, onay işleminden ise okul müdürlüğü ile veli birlikte sorumlu olacaktır.

k) Elektronik ortamda onaylanan “Yerleştirme Tercih Ön Çalışma Formu” nun çıktısı alınarak okul müdürlüğü ile veli tarafından imzalandıktan sonra aslı okulda saklanacak ve bir nüshası imza karşılığı veliye verilecektir.

l) Tercih ve yerleştirme işlemleriyle ilgili tüm bilgilendirmeler http://www.meb.gov.tr, ile https://e­okul.meb.gov.tr adreslerindeki veli bilgilendirme sisteminden sürekli olarak yapılacaktır.

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 23.06.2017 - Güncelleme: 23.06.2017 13:45 - Görüntülenme: 1387
  Beğen | 0  kişi beğendi